W centrum zainteresowań grupy A(É)IA stworzonej przez Anję Thomas (Antemanha) oraz Ivane Bellocq, znajduje się repertuar, który w sposób subtelny łączy muzykę i poezję deklamowaną. Poeci i lektorzy recytujący wiersze traktowani są tu jak instrumenty muzyczne w pełnym tego słowa znaczeniu. Przywołują w ten sposób "wirujące" światy pełne niepokoju, czy też marzeń sennych. Płytę otwiera tekst Laureata Nagrody Nobla, Guntera Grassa i muzyka słynnego niemieckiego kompozytora operowego Ariberta Reimanna. W projekcie wzięli udział także: Édith Azam, Vincent Tholomé i Anja Thomas (recytacje), Ivane Bellocq (flety) oraz Pauline Haas (harfa).


  • Wykonawca Thomas Anjani , Bellocq Ivane , Haas Pauline
  • Data premiery 2017-10-25
  • Nośnik CD
Więcej

Sony Classical zaprasza do wysłuchania nowego albumu amerykańskiej pianistki Simone Dinnerstein zatytułowanego Mozart in Havana.Artystce towarzyszy Havana Lyceum Orchestra, zespół zlożony z młodych, utalentowanych studentów i wykładowców konserwatorium w Hawanie. Zespół nie stroni od wyzwań artystycznych, często grając w obniżonym stroju.. Nagrania tego materiału dokonano w stroju A 440.W programie usłyszymy dwa koncerty Wolfganga Amadeusza Mozarta.


  • Wykonawca Dinnerstein Simone
  • Data premiery 2017-04-21
  • Nośnik CD
Więcej

„Guitar Evol.3ution” to nasze trzecie już płytowe spotkanie ze znakomitym gitarzystą Piotrem Przedborą. To zarazem pierwszy album artysty nagrany z towarzyszeniem orkiestry. Wielbiciele twórczości Krzysztofa Pendereckiego, znają już wersje słynnego „Koncertu na altówkę i orkiestrę” w opracowaniach na wiolonczelę, klarnet czy saksofon. Oryginalna gitarowa transkrypcja Piotra Przedbory, otwiera przed słuchaczami nową przestrzeń i jakość brzmieniową. Nad interpretacją czuwa, zza pulpitu dyrygenckiego, sam kompozytor. W „Arioso e furioso” Mikołaja Góreckiego spotykamy się z estetyką opartą na niespiesznie rozwijającej się narracji, pełnej epizodycznie zaburzających klasycyzującą harmonikę dysonansów. „Koncert na gitarę, kotły i smyczki” op. 115 Krzysztofa Meyera stanowi natomiast przykład neoklasycznego spojrzenia na formę koncertu instrumentalnego, pełnego rytmicznej ekspresji i licznych elementów wirtuozowskich.  


  • Wykonawca Przedbora Piotr
  • Data premiery 2019-06-28
  • Nośnik CD
Więcej

Płyta jest zapisem koncertu Sinfonii Iuventus, który odbył się w Studiu Koncertowym im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, 22 czerwca 2019 roku. Album w całości poświęcony jest muzyce polskiej XX i XXI wieku. Zawiera dwa koncerty wiolonczelowe, Stanisława Moryty i Piotra Mossa, w wykonaniu znakomitego wiolonczelisty Tomasza Strahla, grającego wraz z Orkiestrą pod dyrekcją Mirosława Jacka Błaszczyka. Koncerty dopełnia uwertura do opery „Maria”, nieco dziś zapomnianego Romana Statkowskiego, którą w chwili premiery (1906) uznano za jedno z najlepszych polskich dzieł gatunku ówczesnej epoki. Jej orkiestrowy wstęp zachwyca symfonicznym rozmachem i dramatycznym nerwem wprowadzającym w akcję rozgrywającą się na siedemnastowiecznych Kresach. Czas międzywojenny reprezentuje zaś w programie koncertu błyskotliwa, motoryczna, wielobarwna „Uwertura na orkiestrę” Antoniego Szałowskiego. Koncert wpisał się również w obchody podwójnego jubileuszu Piotra Mossa, który w 2019 roku obchodził swe 70. urodziny oraz półwiecze pracy artystycznej. Dwa koncerty wiolonczelowe wykonane przez Tomasza Strahla dzieli zaledwie dekada, ale też należą już do dwóch różnych stuleci. Dzieło Stanisława Moryty z 1992 nasycone jest dramatyczną, elegijną ekspresją; zawiera cytat przejmującej pieśni pasyjnej z epoki polskiego renesansu, „Płaczże dzisiaj”, eksponuje też silnie wiolonczelową wirtuozerię. Kompozycja uznawana za jedną z wybitniejszych w dorobku autora, znalazła szczególnie oddanego propagatora w osobie Tomasza Strahla, który wykonał ją kilkadziesiąt razy, dokonał też jej pierwszej rejestracji radiowej i płytowej. Piotr Moss od dekad mieszkający we Francji pozostaje też stale obecny również na polskich estradach. Jego II Koncert wiolonczelowy z podtytułem „Prières” („Modlitwy”) skomponowany został w 2003, w Polsce premierowo wykonał Tomasz Strahl z NOSPR w 2005 roku. Sfinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Wieloletniego Niepodległa na lata 2017-2022. Reżyseria dźwięku, montaż i mastering: Tadeusz Mieczkowski Asystent reżysera dźwięku: Klementyna Mieczkowska Nagranie zrealizowano na żywo w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie 22 czerwca 2019 roku. Roman Statkowski Uwertura do opery „Maria” Stanisław Moryto Koncert na wiolonczelę i orkiestrę smyczkową Antoni Szałowski Uwertura na orkiestrę Piotr Moss II Koncert wiolonczelowy „Prières” Wykonawcy: Tomasz Strahl | wiolonczela Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus im. Jerzego Semkowa Mirosław Jacek Błaszczyk | dyrygent


  • Wykonawca Polska Orkiestra Sinfonia Iuventus
  • Data premiery 2020-02-28
  • Nośnik CD
Więcej

1. Symphony in F sharp major, Op. 40 47:382. Violin Concerto in D major, Op. 35 24:343. Much Ado about Nothing, suite from the incidental music for chamber orchestra, Op. 11 15:524. Theme and Variations for school orchestra, Op 42 8:195. Piano Trio in D major, Op. 1 30:076. Die tote Stadt (The Dead City), opera, Op. 12: Mariettas Lied: Glück, das mir verblieb 5:427. Die tote Stadt (The Dead City), opera, Op. 12: Pierrots Lied: Mein Sehnen, mein Wähnen 5:07


  • Wykonawca Hoelscher Ulf
  • Data premiery 2008-11-10
  • Nośnik CD

Tracklista:1. The blue bird (Op. 119, No. 3)2. To Be Sung of a Summer Night On the Water 13. To Be Sung of a Summer Night On the Water 24. There Is Sweet Music5. My Love Dwelt in a Northern Land6. Full Fathom Five7. The Cloud-capp'd Towers8. Over Hill, Over Dale9. The Sailor and Young Nancy10. Brigg Fair11. Londonderry Air12. The Three Ravens13. My Sweetheart's Like Venus14. The Oak and the Ash15. Quick! We Have But a Second16. To Daffodils17. The Succession of the Four Sweet Months18. Marsh Flowers19. The Evening Primrose20. Ballad of Green Broom


  • Data premiery 1996-07-05
  • Nośnik Audio-CD